Komsi Komsi!!

Komsi komsi så ska vi banda dig! ;-)

Jobb på Ön ikväll igen, sista gången att jobba nu.
Nästa vecka är det MIN tur att gå dit själv! :-)

SOMMAR!!

Vilket härligt väder det är nu!!

Över 30 grader i skuggan har vi på Solsidan och det enda vi gör är att sola och bada!
Vi har precis kommit hem från Kvillanudden där vi var och badade så Haiwa kunde följa med!

1920-tals/gangster fest!!

Igår var det 1920-tas/gangster fest!!
Åh så kul det var!

Roligt att se alla som klätt ut sig så fint!
Vilken underbart rolig fest det var! God mat och goda sminkar!  :-) Lite föör goda kanske... ;-)

Kvart över ett var det dags för mig att gå hem...

Mår som jag förtjänar idag... Har precis blivit pigg igen och har legat hela dagen, det var längesen jag var så här dålig! Men ROLIGT var det!!! :-)
Tack Jenny & Carina för en jättetrevlig kväll!

Tält

Träning både igår och idag, intervaller i elljusspåret igår och 6 km löpning + 6 km cykel idag!

Så kul att vara igång igen! :-)

Vi var till stan idag och handlade lite, ett nytt tält och liggunderlag till hela familjen!

Så nu ligger vi i tältet alla fyra och ska försöka sova... Har två uppspelta barn som bara måste kolla ALLT...
Nu säger vi godnatt härifrån! :-)

Sol & bad!

Sol idag, jag älskart!! :-)
Vi har solat och badat hela dagen lång!

Snart blir det ett intervallpass och idag har jag tur att få sällskap igen. :-)

Cykel och mopeder

Vilket konstigt väder det varit idag! Hett och kvavt ena sekunden för att sedan regna nästa sekund...

Efter att ha sovit ut efter jobb på Ön igår så hämtade jag killarna som sov hos farmor & farfar inatt. Var en sväng ner på Ön till mamma & pappa innan vi åkte hem.

Ikväll har vi varit till Bastfallet och tittat på mopeder. :-)

Jag avslutade kvällen med att cykla därifrån och hemåt, med en "liten" omväg på 40 km! :-) Det kändes jättebra och jag är riktigt nöjd med tiden, 1h 40 min. (Medelhastighet 24 km/h)

Tog dock ut mig totalt på slutet så när jag kom hem orkade jag bara inte få ur skorna ur pedalerna så jag tippade omkull på uppfarten... Det måste sett fruktansvärt roligt ut! :-)

Godmorgon...

Dags att kliva upp kanske??
Nej, jag ligger nog kvar en stund till...

Ön ikväll...

Jag och killarna har haft en lugn dag hör hemma idag. De har kollat på film och haft bio här hemma medan jag har plockat en massa och tvättat.
Har jobbat på Ön ikväll igen, idag var det Lasse Stefanz som spelade. Inte mina favoriter men det är alltid mycket folk så vilket är kul såklart! :-)Började kvällen som vanligt med att stå i entrén en stund innan jag gick vidare till öltältet där jag stod resten av kvällen! :-)

En dag i Uppsala

Idag har jag haft en dag i Uppsala! Jag & Maria S åkte imorse för att shoppa lite till 20-talsfesten på lördag! :-)Det blev en heldag i massa olika affärer, vi hittade lite till festen men även annat såklart! :-)Hittade ett par nya röda tygskor bland annat, en bikini och ett linne...
Det blev sallad till lunch! Åh så gott det var, jag börjar gilla det mer och mer nu och det är ju bra! :-)

Löpning med Miranda!

Söndag igen och det har redan gått en vecka av min semester... Men det har varit en underbar vecka med det BÄSTA vädret!! :-)

Idag har vi inte gjort så mycket, vi sov länge innan vi hämtade killarna och sen åkte vi ner till Rickard & Miranda och blev bjudna på riktigt god lunch! :-) Tack vänner!!

Jag och Miranda var ut på ett löppass ikväll, så roligt det är att träna tillsammans med en kompis!
Även fast man är på olika nivå går det bra att få till träningen på ett bra sätt och man sporrar varandra hela tiden! :-)
Vi avslutade med lite styrka och bland annat min värsta fiende plankan såklart... Fixade personligt rekord så det är jag riktigt nöjd med! :-)

Vad söt du är vännen som bjuder på dig själv! :-) Alltid lika roligt att umgås med dig!!

Nu säger jag god natt med den här på mig och L från ikväll! :-)

Sommar och Sandsnäs!

Idag har vi haft en härlig lördag tillsammans hela familjen!
Jag startade dagen med ett pass på gymmet med pappa.

När jag cyklat hem var det dags att väcka killarna och äta lite frukost innan vi gick ut i solen! Jag solade och killarna lekte en stund innan vi åkte ner till mamma & pappa på ön och badade! :-)

Vi plockade massa smultron som vi åt, det smakar verkligen sommar! :-)

Vi var kvar hela eftermiddagen och kvällen och så kom mina svärföräldrar och Anna & Oscar också dit och åt mat med oss!

Sen var det dags att åka med svärföräldrarnas båt mot Sandsnäs!

Blixterz spelade och det var fullt med folk när vi kom dit!

Vi hade en trevlig kväll med mycket prat, skratt och gott dricka! :-)

Lite dans hann vi också med! :-)

Fredagsmys

Vi har haft en härlig fredagskväll jag och L! :-)
J & A är på torven och kör traktor så jag och L passar på och mysa framför en film.

Jag avslutade kvällen med jordgubbar och en god drink!

Bak med killarna

Imorse bär vi vaknade var vädret inte såå bra som det varit tidigare i veckan... Det kändes kyligt ute så vi var inne på förmiddagen och killarna hjälpte mig att baka en STOR kladdkaka!

Sol & bad!

Idag har vi haft en till härlig sommardag med mycket sol och värme!
Killarna badade i en massa poolen i trädgården innan vi cyklade till Kvillanudden med svärmor och badade där.
Åh vad skönt det var i vattnet!! :-)

Vi har haft glassrestaurang idag, de ville ha glass i glas som i Söderköping! :-)

Ikväll har jag varit ute och sprungit med Miranda! Tack för sällskapet vännen! Och så duktig du var! :-)
Nu kör vi på tjejen!! :-)

Målat

Idag sov jag länge...Vaknade halv tio då jag gick ut och la mig i solen och sov en stund till. :-)
Sen följde jag med J till jobbet och hjälpte dem att måla lite. Perfekt när det är såå fint väder och varmt!!
På lunchen var vi på Café Udden och åt, och kan ni gissa vad jag beställde!?
Jag tog en räksallad!! Och jag tyckte den var jättegod! Jag som inte gillar sallad...! ;-)

ÖN!!

Ikväll/natt har jag jobbat på festplatsen på Ön!
Först stod jag i entrén en stund innan jag gick ner till öltältet och stod där. :-)
Kvällen gick snabbt och så roligt det är att träffa massa folk!
Jag ska jobba de tre första gångerna så hoppas att jag kan åka dit själv sista gången... Men vi får se hur det blir, det är långt dit.

Nu säger jag kram och godnatt i alla fall!

Hett och underbart! <3

Vilket UNDERBART väder det är!! <3
32 grader har vi på Solsidan och vi (eller iallafall jag...) njuter i solen! :-) Men här är nån som längtar till vintern!!
"-Mamma, när får jag åka skidor?" kom han och frågade med skidorna i högsta hugg!! ;-)
Vi får hoppas att det dröjer ett tag innan snön kommer... Men roligt att han vill åka skidor tycker jag såklart! :-)

Besök

I helgen har vi haft fullt med folk här på Solsidan! Valparna har levererats till deras nya ägare. Skönt men samtidigt blir det väldigt tomt... Tur att vi ska ha kvar en själva också.

Men Såå underbart med semester!! :-)
I lördags var Magnus & Lina här och hälsade på och hämtade sin valp. Så kul att träffa er igen!
Vi var på Sandsnäs och åt god mat, kycklingspetten var riktigt goda!!

Godmorgon!

Godmorgon världen!
Vad härligt att vakna upp och det redan är varmt ute och solen lyser! :-)
Det har vi inte blivit bortskämda av direkt den senaste tiden...

Semester!! <3

NU har jag också SEMESTER!!
Äntligen är de 5 veckorna här!

A gjorde sin sista dag på Lurbergsgården idag också, efter semestern börjar han uppe på skolan... Vad tiden går fort, tyckte nyss han var bebis! :-)
Han ville köpa blommor till sina fröknar så det gjorde vi och åkte runt med dem innan vi kom hem idag.

Ikväll har jag & killarna varit hos mamma & pappa och blivit bjudna på grillat! Så underbart gott det var! :-)

Valpbesiktning

Ikväll har veterinären varit här och besiktat alla valparna innan de kan flytta. Alla blev godkända och de var jätteduktiga!En flyttade redan nu ikväll, han ska bo i Dalsland. Så nu har vi nio kvar...
Efteråt stack jag ut och sprang en runda. Jag bestämde mig för att inte kolla på klockan förrän jag var hemma igen eftersom jag måste ta det lugnt nu när att jag fått börja träna igen efter den där j*va proppen i vaden...
Det gick faktiskt riktigt bra, över förväntan måste jag säga! Så roligt det är när man tror att det ska kännas tungt och jobbigt men när det är precis tvärtom!! :-)
Efter löpningen körde jag lite styrka vilket jag VERKLIGEN behöver göra mycket mer!! Men roligt när man känner att man i alla fall gör små framsteg. :-)

L ville ta ett kort på mig, haha!! :-)

Sommarkväll

Idag åkte vi till stan efter jobbet, det var "Sommarkväll" i Gävle. Vi gick lite på stan och tittade i lite affärer och köpte några godisremmar och så fikade vi på Lido innan killarna ville åka hem. ;-) The Poodles skulle spela klockan nio men så länge orkade vi inte vara kvar. Vi hade i alla fall en mysig kväll tillsammans med fint väder och härlig stämning! Det bästa nöjet enligt killarna var att åka rulltrappor! Helst alla upp och ner flera gånger! :-)

Träningsvärk och promenad

Jobbat idag igen, tre dagar kvar nu bara innan vi slipper gå upp tidigt på morgonen. :-)
Idag har jag haft en härlig träningsvärk efter intervallpasset igår! Det gillar jag! :-)

Det blev en promenad ikväll med hela familjen, gamla Amos fick också följa med när Liam ville gå runt mosaiken! :-)

Jag har tränat ikväll igen men vågade mig inte ut med tanke på benet, jag MÅSTE ta det försiktigt nu...
Det blev ett pass med styrka hemma istället. Är ju med och kör en plankutmaning nu och vi är på 1 min nu! Körde det tre gånger plus lite andra övningar för både mage och armar.
Hoppas på värre träningsvärk imorgon nu! :-)